Gebruikers
Dit zijn de mensen die het systeem gebruiken. Wanneer een gemeente opstart met één of meerdere modules, dan zal hij de overige gebruikers moeten toevoegen.
Gebruikers toevoegen
Er zijn twee manieren om gebruikers toe te voegen:
- Onder ‘Basisdata’ in de navigatie, klik je op het onderdeel Gebruikers. Klik rechtsboven op ‘Toevoegen’. Vul alle nodige velden in en druk op ‘Bewaar’. Het is vooral belangrijk dat je de gebruiker de juiste rol geeft, zodat hij de rechten verkrijgt die hij nodig heeft. Voor meer informatie daarover, lees je het artikel Soorten gebruikers.
- Om gebruikers toe te voegen, kan je ook de short cut gebruiken, zoals te zien op onderstaande afbeelding. Klik op de paarse knop ‘Toevoegen’ in de navigatie en kies ‘Gebruiker’. Vul alle nodige velden in en druk op ‘Bewaren.’
Er wordt dan meteen een e-mail verzonden naar het ingegeven e-mailadres met instructies om het wachtwoord in te stellen.

Gebruikers exporteren
In het geval je een overzicht nodig hebt van de gebruikers die in het Flowlab-systeem zitten, kan je onderstaande knop (oranje cirkel) aanklikken op de gebruikerspagina. Je krijgt dan een csv-export die je kan openen met bijvoorbeeld Excel.

Gebruikersoverzicht: vereniging, dienst of derde partij?
Als je naar de pagina 'Gebruikers' gaat (als je hier rechten toe hebt) in het linkse menu kan je zien bij welke vereniging, dienst en/of derde partij een gebruiker behoort.
Zoals hieronder op de afbeelding te zien is, zie je onder de kolom 'Groep' tot welke groep de gebruikers behoort.
- Verenigingen zijn rood
- Diensten zijn blauw
- Derde partijen zijn groen
Je kan de volledige benaming van de groep lezen als je met je muis over de cirkel van de groep gaat staan.
