Instellingen
Er zijn verschillende zaken die je kan instellen op het niveau van Basisdata. Dit omvat vooral de algemene instellingen, net zoals je basisdata ook algemeen over alle dossiers beschikbaar is. Je gaat naar deze pagina door op de drie bolletjes te klikken naast 'Basisdata' in het linkermenu. Daar vind je de knop 'Instellingen'.
Algemeen
- Standaard reply-to-adres: hier vul je een e-mailadres in dat het standaard adres wordt waar men naar terugmailt als men kiest voor 'beantwoorden' of 'reply'. Zorg er dan ook voor dat je dat e-mailadres in de gaten houdt.
- Algemene melding: je kan over de gehele Flowlab-applicatie een melding bovenaan de pagina zetten door hier je tekst in te vullen. Onderstaand voorbeeld laat zien hoe er dat uitziet.
- Melding aanmeldscherm: je kan er ook voor kiezen om enkel op het aanmeldscherm een melding te zetten. Onderstaand voorbeeld laat zien hoe er dat uitziet.

Hier links hebben we de algemene melding en de melding voor het aanmeldscherm toegevoegd. Bij die laatste kan er zelfs voor kiezen om de tekst te bewerken door hem in het vet te zetten, in een groter lettertype, enzovoort. Hier hebben we gekozen voor vet en onderlijning.

Bovenstaand voorbeeld laat zien hoe de algemene melding eruit ziet. Enkel de oranje balk zal te zien zijn, de rode balk ziet zowel de gemeente als de burger niet. Dat is de melding voor onze testomgeving waar we het helpcenter op baseren. 😊
Voorbeeld hier rechts te zien, geeft de melding op het aanmeldscherm weer. Zoals je ziet staat die rechts van waar men de inloggegevens moet ingeven. Net als in onze instellingen staat de tekst hier vet en onderlijnd.

Betalingen
We werken samen met Mollie om online betalingen mogelijk te maken. Een handige feature, want dan kan de burger vanuit Flowlab zelf zijn transacties uitvoeren. Als je deze graag wil activeren of deactiveren, doe je dat door hier het vakje aan of uit te vinken.
Verenigingen
- Leden van verenigingen mogen de naam van de vereniging wijzigen: in sommige gevallen is het wenselijk dat de vereniging niet meer van naam wordt gewijzigd eenmaal de gemeente die heeft goedgekeurd, ook niet door de leden. Bijvoorbeeld, om de boekhouding hetzelfde te houden. De gemeente zelf kan dit nog steeds wel aanpassen, dus indien nodig kan de burger dit via Flowlab nog altijd wel vragen om uit te voeren via een bericht.
- Rekeningnummer van een vereniging is verplicht in te vullen: deze keuze is naargelang wat de gemeente nodig heeft. Als deze aan staat, kan een burger geen nieuwe vereniging toevoegen zonder een rekeningnummer te hebben ingegeven. Het veld is dan dus verplicht.
Gebruikers
Hier maak je het verplicht, net zoals bij verenigingen ook mogelijk is, om de rekeningnummer in te voegen. Het veld 'rekeningnummer' wordt dan verplicht als men een nieuw gebruikersprofiel aanmaakt.
Uitlenen (module: Uitlenen materiaal)
De uitleenmodule maakt het mogelijk om verschillende documenten te exporteren, zoals een overzichtsaanvraag, een leverbon en een afhaalbon. Deze documenten zijn te personaliseren onder Documentsjablonen, lees het bijbehorend artikel voor meer informatie hierover.
Hier stel je in welk reeds aangemaakt documentsjabloon je wil gebruiken voor welk document.
Evenementen (module: Evenementen)
De evenementenmodule maakt het mogelijk om een rapport van het evenement te exporteren. Dit document is te personaliseren onder Documentsjablonen, lees het bijbehorend artikel voor meer informatie hierover.
Hier stel je in welk reeds aangemaakt documentsjabloon je wil gebruiken voor het document.