Instellingen
Om naar de instellingen van Zaalverhuur & tickets te gaan, klik je op de drie bolletjes naast de tekst 'Zaalverhuur' in de navigatie. Klik dan de optie 'Instellingen' aan.
We overlopen hieronder welke verschillende instellingen mogelijk zijn binnen deze module.
Algemeen
- Reservaties of seizoensreservaties activeren: je hebt als gemeente zelf de keuze of je reservaties & seizoensreservaties actief zet, of niet. Wil je deze uitschakelen of inschakelen dan kan je dat op de Instellingenpagina doen door de optie uit of in te schakelen.
- Seizoensreservatie is actief: in het geval je graag de seizoensreservaties zou willen aan- of uitzetten, kan je dat hier doen. Daarmee mag je de functie volledig (on)bruikbaar en is deze (on)zichtbaar voor de burger.
- Burger kan een dossier annuleren: soms is het gemakkelijk dat een burger zijn eigen dossier kan annuleren, zonder dat hij daar de hulp van de gemeente voor nodig heeft. In dat geval vink je deze optie aan. Om een voorbeeld te bekijken van hoe de burger dit dan te zien krijgt, ga je naar de veelgestelde vraag Kan een burger een dossier annuleren?
Deelnemers
Deze optie vinden we zowel op berichtniveau als op dossierstroomniveau terug - dat betekent dat van zodra er een conversatie gestart wordt binnenin de dossierstroom 'Uitlenen materiaal' deze personen standaard een melding krijgen om op de hoogte te blijven.
Let op, die persoon moet al wel gebruiker zijn binnen Flowlab.
Deadlines
Je kan ook deadlines toevoegen wanneer het dossier ten laatste kan worden geannuleerd. Nadien zal de optie dat een burger zijn dossier kan annuleren, verdwijnen. Volg daarvoor volgende stappen:
- Klik de optie aan, je zal dan een extra lijn zien verschijnen waar je acties kan toevoegen die bepalen wat er gebeurt eenmaal het dossier start (de startdatum van de zaalverhuur).
- Klik op 'Bewerken' om acties toe te voegen.
- Kies als eerste hoeveel dagen, uren of maanden voor de startdatum je deze acties wilt uitvoeren.
- Voeg nu je acties toe met de knop 'Actie toevoegen'.
- Kies het type actie dat je graag wil laten uitvoeren. Wil je graag meer weten hiervoor? Op de pagina Gebeurtenissen & acties vind je onder het hoofdstuk 'Actie toevoegen' meer informatie.
- Enkel de actie 'Transactie toevoegen' is specifiek voor deze functie. Hiermee kan je de burger een bedrag laten betalen als hij de deadline gemist heeft.
- Klik nadien op bewaren. Je kan er ook nog voor kiezen om meerdere acties toe te voegen in hetzelfde scherm.
Tip
Je kan ook gebruik maken van de status 'Deadline gepasseerd' die je kan instellen binnenin je acties. Dan is het voor de burger ook ineens duidelijk waarom zijn dossier niet verder behandeld wordt.