Gewone reservatie of seizoensreservatie
Binnen Flowlab kan je de burger de mogelijkheid geven om een (gewone) reservatie door te geven of een seizoensreservatie. Wat is mogelijk binnen deze twee opties?
Het verschil
Reservatie
Een reservatie is slechts eenmalig, dus de burger geeft de exacte datum door waarvoor hij een zaal nodig heeft. Afhankelijk van de dag en de locatie die hij geselecteerd heeft, kan hij binnen de openingsuren zijn keuze maken om de reservatie compleet te maken. Wil de burger een nieuwe reservatie, zal hij op dezelfde manier opnieuw een reservatie moeten opstarten.
Bij een reservatie overloopt de burger alle stappen om een standaardreservatie af te sluiten. Hij kiest (eventueel) een evenement dat gekoppeld is aan de reservatie, kiest een vereniging waar hij voor aanvraagt, geeft de contactpersoon door, enzovoort.
De burger kan ook op basis van enkele 'parameters' zoeken naar een vrij moment (bijvoorbeeld "welk voetbalterrein is er de komende zaterdagen in de namiddag beschikbaar?").
Seizoensreservatie
Een seizoensreservatie laat de burger door dezelfde stappen lopen als een standaardreservatie, alleen is de datumbepaling anders. De burger krijgt de mogelijkheid om binnen een periode een herhaalde reservatie vast te leggen waar een patroon in valt, bijvoorbeeld: elke zaterdag om de twee weken tussen mei en december, of elke woensdag en donderdag elke maand, enzovoort.
In het geval er in de periode uitzonderlijke openingsuren zijn van de locatie (bijvoorbeeld gesloten tijdens schoolvakanties) zal de burger deze data ook zien tijdens het vastleggen van zijn seizoensreservatie. De gemeente moet deze reservaties nog wel goedkeuren, opdat eventuele conflicten kunnen worden opgelost. Individuele reservaties binnen dit seizoen kunnen dan ook aangepast of verwijderd worden door de gemeente.