Verwerking door de gemeente
Als de burger een nieuw dossier aanmaakt, zal de gemeente dit zien verschijnen in de navigatie onder 'Verhuuraanvragen'. Hiervoor moet je minstens de rechten 'Dossierraadpleger' hebben. Voor meer informatie over rechten, kan je het artikel Soorten gebruikers lezen.
In principe werkt het systeem op zichzelf. Als alles goed is ingesteld, zouden er geen conflicten mogen zijn en zijn de juiste prijzen (of privileges) reeds toegekend. Wel kan je natuurlijk als gemeentemedewerker nog een heleboel aanpassingen doen indien nodig.
Gegevens of huurperiode bewerken
Je krijgt de mogelijkheid om gegevens of (extra) huurperiodes aan te passen of te verwijderen binnen de verschillende tabbladen van het dossier. Je kan de status van het dossier raadplegen, alsook het dossier toewijzen aan een bepaalde persoon binnen de gemeente.
Transacties beheren
Als gemeente kan je ook overzicht behouden over de transacties die de burger moet doen om de verhuuraanvraag te vervolledigen. In het geval van ingestelde privileges zijn prijzen ook al op voorhand berekend, zodat hier niets aan aangepast hoeft te worden. Lees het artikel Transacties beheren voor meer informatie.
Dossiers exporteren
Je kan reserveringen exporteren in een pdf-rapport dat je zelf kan samenstellen aan de hand van de filters die je opzet. Voor meer informatie daarover ga je naar het artikel Exporteren.
Dossier goed- of afkeuren
Als belangrijkste stap zal het dossier natuurlijk moeten worden goedgekeurd of afgekeurd. Het artikel Dossier goedkeuren of afkeuren vertelt je stap na stap hoe je dat moet doen. Afhankelijk van welke afspraken er binnen de gemeente zijn, zal dat beïnvloeden wanneer een dossier net goedgekeurd kan worden.
Tip
Als je graag nog wat meer leest over welke mogelijkheden er zijn binnen verhuuraanvragen, raden we je aan om het artikel Verhuuraanvragen te bekijken.